מרחב ח”י מעניק לתלמיד ולמורה למידה אחרת וחווייתית. תל’ מגיעים לשהות בסביבת לימוד המעוצבת אחרת. הוא פותח דלת לכל מורה מכל תחום דעת להגיע אל המרחב ולקיים שיעורים המשלבים אומנות, כחלק מתוכנית הלימודים. שני מורים לאומנות עובדים בשת”פ עם המורים השונים במרחב ח”י. היא מאפשרת עיבוד ויישום של ידע נלמד באמצעות החלק העמלני.
אומנות נוגעת בחושים, עושה שימוש ביצירתיות, עוסקת בחומרים משתנים, מאפשרת ומייצרת חוויה. היא מסייעת לתל’ לעבד חומר נלמד ולהמחיש הבנות בדרך יישומית באמצעות יצירת אומנות אותה הוא מתכנן ואף מיישם.
הלימוד בסדנא יכול להיות כעבודה עצמאית/קבוצות/זוגות, מיומנות חשובה בכישורי הלומד הנרכשים.
מרחב ח”י משמש סביבה יוצרת לצוותי המורים – סדנאות שונות בשילוב האומנות.
החזון של מרחב ח”י מדבר על הרחבת האפשרויות שיעמדו לרשות המורים ויגעו באינטלגנציות השונות: צילום, מוסיקה, פיסול, קדרות, תפירה, פיסול סביבתי וכדו’.
דוגמאות: מרחב ח”י משתלב בהוראת מעו”ף. במעו”ף ז’ סדנת “מייחד לעומת מאחד” באמצעות כפות הידיים. עבודה עצמאית, באמצעות פיסול בנייר ובגבס. במעו”ף ח’: סדנאות העוסקות בחומרים ממוחזרים, בעקבות עיסוק בטקסט שזהו נושאו. במעו”ף ט’: סדנאות בקבוצות לעיבוד ערכים נלמדים באופני שונים: מוביילים/ציור/כרזות וכדו’.
לאחר הביקור בסדנא התלמידים מציגים בכיתות, באמצעות מיומנות הפרזנטזיה את התוצר שנעשה בקבוצה.