ברוכים הבאים
עתודה מדעית טכנולוגית
פרטי המגמה

עתודה למנהיגות מדעית-טכנולוגית הינה תכנית מצוינות יוקרתית, ייחודית ופורצת דרך לקידום עתידם של התלמידים.
מסלול עתודה הוא מסלול שש-שנתי שחושף את התלמידים בפני נושאים מתקדמים מתחום המדע והטכנולוגיה וסולל להם את הדרך להיות חלק מדור המנהיגות וההובלה העתידי.

בסיום לימודיהם התיכוניים מקבלים תלמידי תכנית המצוינות תעודת בגרות איכותית, אשר תספק להם מפתחות שונים העשויים לפתוח להם דלתות רבות הן בצבא, באוניברסיטה ובחיים בכלל.

מטרת התכנית

לייצר מסלול מצוינות שש שנתי המוביל לתעודת בגרות איכותית בתחומי המדע והטכנולוגיה הכוללת:

5 יח”ל מדעי הטבע (פיזיקה, כימיה, ביולוגיה)

5 יח”ל מתמטיקה

5 יח”ל טכנולוגיות (הנדסת תוכנה/אלקטרוניקה/מכונות, ביוטכנולוגיה או מדעית-טכנולוגית) או מקצוע נוסף ממדעי הטבע ברמה של 5 יח”ל

עיקרי התכנית

התכנית מופעלת בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה.
בחטיבת הביניים מקבלים תלמידי התכנית שעות תוספתיות במתמטיקה, פיזיקה, מדעי המחשב ורובוטיקה על פי תכניות לימודים ייחודיות.

בתי הספר מקבלים תקציב הצטיידות למעבדות לצורך קיום הניסויים הדרושים בתכנית.
בחטיבה העליונה מקבלים תלמידי התכנית שיעורי תגבור במתמטיקה ובמדעים המותאמים לצורכי התלמיד/ה. שיעורי התגבור ניתנים בקבוצות קטנות, ומטרתם לסייע לתלמידים לעמוד במחויבות שלקחו על עצמם בלימודי המדעים.

בונוס מוגדל בטכניון לתלמידי/ות עתודה מדעית-טכנולוגית:

הטכניון יעניק בונוס מיוחד, בנוסף לבונוסים הקיימים כיום, לתלמידי תיכון אשר ילמדו בנוסף למתמטיקה, שני מקצועות מדעיים-טכנולוגיים בהיקף של חמש יחידות כל אחד.

אין זה דבר של מה בכך שמוסד מכובד כמו הטכניון מחזק תכנית של משרד החינוך. המסר הוא חד משמעי, הטכניון כמו משרד החינוך מבקש לעודד בחירה במסלולי מצוינות במדע וטכנולוגיה ורואה פוטנציאל והגשמה בתלמידים שיבחרו בלימודי הנדסה בשנים הקרובות. משרד החינוך ומנהל מנהל למדע וטכנולוגיה מבקשים להודות לנשיא הטכניון על התמיכה החשובה בפרויקט הלאומי של כולנו.

הפעלת התכנית

 בחט”ב בכל שכבה ישנן שתי קבוצות עתודה. במקצועות מחשבים ופיזיקה במידת הצורך קבוצת עתודה מתחלקת לשתי תת קבוצות בהתאם לתנאי מעבדה.  תלמידי עתודה מקבלים שעות העשרה 2 ש”ש במקצוע מתמטיקה ולומדים מדעים ופיסיקה בשילוב שיטת החקר.

אנחנו מזמינים אתכם להצטרף למסלולי המצוינות! התכנית אינה מיועדת רק לגאונים – תלמידים/ות בעלי רצון שמוכנים להשקיע יוכלו להשתלב ולהצליח בתכנית.

ופנייה אישית אליכן התלמידות – אנו למדים כי פעמים רבות תלמידות מוכשרות חוששות לבחור בתחומי המדע והטכנולוגיה, ונדמה להן שהתכנית הזו אינה עבורן… זה הזמן שלכן להאמין בכישורים וביכולות שלכן ולקדם את המנהיגות הנשית בדור הבא.