תפיסת חינוך יער “מדגישה את החשיבות של ההתבוננות הפנימית והחיצונית ומלמדת אותנו על הקשר העמוק בין האדם לטבע. חינוך יער מעודד את ההבנה שככל שנתרחק מהטבע, כך נתרחק מעצמנו. ומאפשר לנו לפגוש תהליכי למידה עמוקים, פשוטים וגם מורכבים, וכל זאת בסביבה הקרובה והמוכרת שלנו.”
“השהייה בטבע כחלק מתהליך חינוך יער מזמינה נוכחות ברגע הזה. להיות נוכח במרחב הפתוח, משמעו להיות בהסכמה שלא יודעים איך זה ייגמר”
אנו בצעדים פועלים במתכונת של שבט קטן שבונה לעצמו מחנה ובו הוא מתכנס בקבוצה המחנה הוא המקום ללמוד בו מלאכות ומיומנויות שונות מקום לבשל , לשחק ולהיות חלק ממעגל סביב המדורה, לשמוע ולהשמיע סיפורים עם כוס התה שבידינו. במפגשים ניתן לילדינו פשוט להיות- לחקור, לחפור, להתלכלך וגם סתם לשכב על האדמה ולהתבונן בצמרות העצים.
המורים במסלול:
דני כץ
מטפלת ברפואה סינית, דיקור, שיאצו וטווינה. מגיעה מעולם הריפוי, דרך הטבע, האלמנטים, מגע, יצירתיות והחופש פשוט להיות.
השינויים שאנו עוברים הם תהליך טבעי שנמצא גם הוא בטבע, יש הרבה שיקופים דומים לחוויות שלנו.
אני מאמינה שהטבע עצמו הוא ריפוי ודרך לחיבור עם עצמנו.
דור שמיר
הילר ומלווה ילדים ונוער להתפתחות רגשית, חברתית ואישית דרך הטבע. מנחה סדנאות, קבוצות וחוגי טבע ויצירה. חוקר את תודעת האוטיזם ואת שפתם.
הגעתי הנה עבור הילדים כדי שירגישו אהובים, שייכים, רצויים, שלמים ובטוחים בעולמם. לאפשר להם מרחב בו יוכלו להתפתח, להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות את כוחותיהם, למצוא את השקט בתוכם. לאפשר להם לזרוח באורם.

