ברוכים הבאים
צחי קוגן🌹
תאריך נפילה י' באדר תשע"ג

אודות החלל

בנם של סבטלנה ואלכסנדר. צחי נולד בשלומי אשר בגליל המערבי ביום י”ב בטבת תשנ”ב (19.12.1991). ילד רביעי במשפחה ולו שלושה אחים: יגאל, מיכאל וחנן.

שלושת אחיו של צחי בוגרים ממנו במספר שנים, הצעיר בהם היה בן שמונה כשצחי נולד. “צחי היה תינוק ג’ינג’י חייכן מצחיק ויפה תואר”, סיפר אחיו מיכאל, “אנחנו, האחים הגדולים ממנו, התחרינו על תשומת ליבו ואהבתו של האח הקטן. התנדבנו להביא אותו מהגן אך הוא תמיד התעקש ללכת לבד ולחזור לבד … עצמאי”.

צחי, “צחלה” בפי אוהביו, נתגלה מילדותו כילד מאוד חכם, שקט ומוכשר. הוא כל הזמן ספג חוויות מסביבתו, מהבית, מהגן, מהטלוויזיה וכמובן מהמחשב, וכך רכש ידע רב במגוון תחומים. משהחל לדבר הוא בלט בכושרו המילולי, אהב לספר את חוויותיו ואת התרשמויותיו לכל מי שהיה סביבו.

המחשב ריתק את צחי מגיל צעיר מאוד. כבר כשהיה בן שלוש הוא למד את רזי המחשב, שיחק במשחקי מחשב והוריו מספרים כי בגן הילדים היה מוכר כ”טכנאי” – בכל פעם שהמחשב בגן נתקע היו מזעיקים את צחי מארגז החול, והוא היה פותר את הבעיה.

עם השנים צחי, שהתגלה כאוטודידקט מושבע, למד לעומק את כל הקשור בהפעלת המחשב ואף לימד את חבריו. הגלישה באינטרנט הייתה יקרה מאוד באותן שנים, וצחי היה מנהל מדי פעם משא ומתן עם אביו כדי לקבל עוד שעות גלישה ולהמשיך להתמחות בכל הקשור למחשבים. הוא גם לימד את עצמו שפת תכנות, והלימודים העצמיים הרבים אף היקנו לו ידע רב באנגלית, שפה ששלט בה ברמת שפת אם.

צחי החל את לימודיו בבית הספר היסודי “בן צבי” ביישוב מגוריו, שלומי. מכיתה ז’ ועד סוף י”ב למד תיכון בית חינוך גליל מערבי ליד קיבוץ כברי.

(קטעי מידע בסיוע אתר “יזכור”)

פרטים נוספים

​סיפרה אביבה, המחנכת של צחי: "היית אדם עם נוכחות מיוחדת במעגל הכיתתי ... בתחילה תהיתי איך מגיעים לצחי – ילד אינטליגנטי, שנון, מופנם ודי מרוחק. אבל הזמן, כידוע, מקרב לבבות ומסייע לקלף את הקליפות. כך נפתחה לה כיתה י"א ואתה שלפת דף במפגש הפתיחה ונשאת לכולנו נאום על מה אתה מצפה מהשנה החדשה. הופתענו מהשנינות החדה, מהיצירתיות, ושטפת את כולנו במיוחדות שהיא רק שלך. כך גם הסיוע המדהים לו זכיתי ממך בעת הכנת המצגת למסיבת הסיום בי"ב. בדרך זו נחשף בפני אדם מלא בנתינה, יודע מה הוא אוהב, מה רוצה, שליו, מוקף חברים אוהבים. כן צחי, היית צריך לראות כמה אהוב אתה"

עדות מפקד